Saturday, April 16, 2011

Penghormatan Terakhir utk wakil rakyat yang berjasa

Beginikah caranya rakyat Miri membalas Jasa?

16 April,Dewan Sivik Miri, Dun N64 Dato Patinggi Tan Sri George Chan wajar di puji atas sikapnya yang "gentleman" untuk hadir di majlis pengumuman malam ini walaupun tahu beliau sudah tewas kepada calon dari DAP.
Selepas pengumuman keputusan pemenang,beliau terus mengucapkan tahniah kepada lawannya yang lebih muda. Apa yang mengecewakan kita ialah sikap penyokong penyokong pembangkang yang mengejek serta mem "booo" beliau seolah olah beliau seperti sampah dan bukanlah seorang Adun yang bertanggungjawab membawa Miri sebagai Bandaraya. Dalam menahan sebak dan kesedihan kami melihat beliau jalan ke kereta di temani rakan seperjuangan.

Melihat dari riak mata dan perwatakannya tadi, mungkin beliau mengharapkan cuma ucapan terima kasih dari hadirin atau pun sebaris Terima Kasih dari lawannya yang muda, lantas beliau menghadirkan juga diri ke majlis pengumuman ini yang lazimnya tidak di hadiri oleh pihak yang kalah.

Adakah sikap seperti ini cuba di bawakan ke Miri oleh parti pembangkang? Apakah perpecahan demi perpecahan akan lebih berlaku di Miri?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

4 comments:

  1. Tan Sri George Chan thank you for your service. You still earn my respect for what Miri as stand as today.

    ReplyDelete
  2. Orang melayu islam, bumiputra bodoh, china pandai. Ba...........

    ReplyDelete
  3. Ini bukan cara biasa rakyat berhadapan dengan calun yang berjasa dan bertanggungjawab. Tentu ada sebab tertentu mengapa mereka bersikap begini.

    ReplyDelete
  4. I totally agree. There's no doubt that the people of Miri have spoken. Nevertheless, the attitude of those present were uncalled for.

    ReplyDelete